Google fortsætter med at opbygge deres nye Google AdWords Alpha brugergrænseflade, og flere annoncører får løbende adgang.
Google har langsomt udviklet den nye AdWords-grænseflade, som blev introduceret i marts sidste år. Flere konti har fået alfa-adgang, og i sidste måned sagde Googles leder af søgeannoncer, Jerry Dischler, at den nye brugerflade bliver rullet ud til endnu flere AdWords-konti i de kommende måneder (april-maj 2017).
Når du først får adgang, bliver du automatisk ført over til den nye grænseflade, eller du kan muligvis se en meddelelse øverst til højre eller nederst på skærmen omkring at ”Prøv Ny Adwords”.
Du skal ikke bekymre dig om at klikke på den ”Nye AdWords” og du herefter aldrig kan komme tilbage til den ”gamle AdWords” du kender. Du kan skifte frem og tilbage mellem den nye og gamle grænseflade, som du har lyst til, fordi funktionalitet som at kunne downloade data stadig ikke er tilgængelig.
En guidet tur lanceres første gang du logger ind på den nye Google AdWords Alpha, så du hurtigt kan skabe dig et overblik over det nye AdWords interface.
Flere annoncører får adgang
Jeg er en af de heldige, der har fået Google AdWords nye Alpha adgang, og jeg finder den rigtig god og overskuelig.
En af de ting jeg godt kan lide ved den nye brugerflade, er den nye supplerende grafik, der understøtter tallene – Det giver et bedre overblik over annoncernes effektivitet.
Et eksempel er ”Auktionsindsigt”, hvor man f.eks. kan se sin annonces eksponderingsandel, overlapsfrekvens og mange flere features i forhold til de største konkurrenter på de samme søgeord.
Google fortsætter med at tilføje flere funktioner til den nye brugergrænseflade, så selvom du ikke kommer i gang med at lave dine annoncer i det nye interface her i starten, – Så er det værd at fortsætte med at tjekke det ud og vænne sig til den nye navigation. Da det uundgåeligt snart er fortid med den gamle navigation.
Læs mere om tankerne bag den nye AdWords “Google Inside AdWords” – Af Jerry Dischler, Vice President of Product Management, AdWords