Google My Business – Anbefaler at man får opdateret sine virksomheds oplysninger, hvis ens virksomhed er berørt af Coronavirusset (COVID-19). Hvis din virksomhed er påvirket af COVID-19, skal du opdatere din Google My Business-profil for at give de mest nøjagtige oplysninger til dine kunder. For eksempel kan du ændre dine åbningstider, hvis du lukker tidligt, eller tilføj flere detaljer til din beskrivelse. Opdateringerne vises på din virksomheds-profil på Google Søgninger og kort.
Du kan opdatere dine åbningstider, beskrivelse, telefonnummer og endda tilføje Google Posts.
Skærmbillede af Google My Business – Hjælpe-dokument:
Hvorfor skal dette ændres? Du behøver kun at ændre det, hvis Coronavirusset har indflydelse på din virksomheds drift eller dine kunder på anden måde. Det er altid vigtigt for dig at holde dine kunder opdaterede om din forretnings-drift og nyheder generelt.
Hvis du påvirkes på nogen måde, af denne Coronavirus pandemi, så få opdateret dine oplysninger, eller skriv en kort info herom. Måske dine åbningstider påvirkes, eller du skal opdatere telefonnummeret for at den går til dit hjem eller til dit mobilnummer, eller noget andet, da ønsker Google, at du fortæller dine kunder om det. Folk bruger Google-søgninger hele tiden for at se efter opdaterede oplysninger om din virksomhed, og her minder Google dig om at opdatere din Google My Business-profil med disse oplysninger.
Du kan lære mere i dette hjælpe-dokument fra Google.
Set i lyset af gårsdagens pressemøde fra statsministeren (den 11. marts 2020 kl.20:30). Er dette nu endnu mere aktuelt for flere virksomheder og institutioner. Også private virksomheder, da mange af disse allerede nu har sendt en del medarbejdere hjem. Husk eventuelt også at meddele/opdatere information på virksomhedens Facebook side, hvis dette er aktuelt for din virksomhed.